.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مرگ زن و شوهر در دریای نور
یک زن و شوهر در آب‌های ساحلی نور گرفتار امواج شکافنده دریا شدند و جان خود را از دست دادند.

 

   

 

به گزارش شمال نیوز، کریمیان رئیس هیات نجات و غواصی مازندران گفت: عصر دیروز یک زن و شوهر بی توجه به هشدار‌های ناجیان غریق وارد دریا شدند و موج‌های شکافنده آن‌ها را غرق کرد.


او افزود: با تلاش ناجیان غریق پیکر زن از دریا بیرون کشیده شد و تلاش ناجیان برای یافتن پیکر مرد همچنان ادامه دارد.

رئیس هیات نجات و غواصی مازندران ادامه داد: موج‌های شکافنده به سرعت شناگران ناآگاه و ناآشنا به فنون شنا را به آب‌های عمیق‌تر منتقل می‌کند و سبب غرق شدن آن‌ها می‌شود.


کریمیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روز‌های پایانی شهریور به دلیل طوفانی بودن دریا مکان ایجاد موج‌های شکافنده هم تغییر می‌کند و شناسایی این جریانات برای افراد حرفه‌ای ممکن است.


امواج دریا در هر بار حجم زیادی از آب را به طرف ساحل منتقل می‌کنند، اما این حجم وسیع از آب دوباره به داخل دریا برمی گردد این فعل و انفعال فیزیکی سبب می‌شود در نقاطی از دریا، آب‌راهه‌هایی ایجاد شود که در آن آب با سرعت زیادی به سمت دریا باز می‌گردد و فردی که درون این جریان قرار گیرد هرچقدر هم تقلا کند توسط جریان به سمت دریا کشیده می‌شود.

 

اگرچه شناسایی جریان‌های شکافنده مشکل است، اما برخی نشانه‌ها وجود دارد که از طریق آن می‌توان متوجه وجود جریان‌های مرگبار در دریا شد از جمله اینکه آب در محل این جریان‌ها آرام و بدون امواج بزرگ است و اصطلاحا کف آلود نیست.

نجات بیش از هزار نفر از مرگ
رئیس هیات نجات و غواصی مازندران با بیان اینکه مطالبات و حقوق خرداد، تیر و مردادماه ناجیان غریق پرداخت شده است، گفت: اگرچه ناجیان غریق همانند سال‌های گذشته تا مرداد ماه ناامید از دریافت مطالبات خود بودند، اما امسال با تزریق اعتبارات حقوق این افراد پرداخت شده است.
او افزود: ناجیان غریق مستقر در سواحل مازندران از ابتدای خرداد تاکنون جان بیش از هزار نفر را از خطر غرق شدن نجات دادند
پزشکی قانونی مازندران ۵ شهریور ماه امسال اعلام کرده بود ۷۶ نفر از آغاز طرح دریا تاکنون در دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش داشته است.
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.